close

Aerosmith 史密斯飛船 - I Don't Wanna Miss a Thing 我不願錯過這一切

I could stay awake just to hear you breathing

為了聽見你的呼吸,我可以不睡

Watch you smile while you are sleeping

在你沉睡時,注視著你的笑容

While you're far away dreaming

當你夢見遠方

I could spend my life in this sweet surrender

我願用一輩子的甜蜜臣服於你

I could stay lost in this moment forever

永遠迷失在這片刻間

Every moment spent with you is a moment I treasure

和你在一起的每一刻都是我所珍愛的時刻


Don't want to close my eyes

不願閉上眼睛

I don't want to fall asleep

不願入睡

Cause I'd miss you baby

因為我可能會錯過你,寶貝

And I don't want to miss a thing

我不願錯過這一切

Cause even when I dream of you

因為即使我夢見你

The sweetest dream will never do

最美的夢也無法取代

I'd still miss you baby

我依然想念你,寶貝

And I don't want to miss a thing

我不願錯過任何事


Lying close to you feeling your heart beating

躺在你身旁,感覺著你的心跳

And I'm wondering what you're dreaming

我想知道你夢見了什麼

Wondering if it's me you're seeing

你是否在夢中遇見了我

Then I kiss your eyes

於是,我吻了你的雙眼

And thank God we're together

感謝上帝讓我倆在一起

I just want to stay with you in this moment forever

我要永遠和你停留在這個時刻

Forever and ever

生生世世


I don't want to miss one smile

我不願錯過任何一個笑容

I don't want to miss one kiss

我不願錯過任何一個吻

I just want to be with you

我就是要和你在一起

Right here with you, just like this

像現在一樣

I just want to hold you close

我要緊緊的抱著你

Feel your heart so close to mine

感受你的心貼近我的心

And just stay here in this moment

在此時此地

For all the rest of time

和我倆的餘生



歌詞寫的很棒的一首歌...歌詞中的意境..很像我會幹的事 呵呵 = =
這是電影"世界末日"的主題曲,很久之前的歌了
不過那時候英文程度還沒有好到聽懂他在唱什麼= ="
很適合熱戀中的情侶們欣賞的一首歌,推薦給大家
arrow
arrow
    全站熱搜

    Neo C. 藤木大直 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()